رویدادها آرشیو خبر ها
تولدت مبارک مرد متعصب

تولدت مبارک مرد متعصب

ماریو مانژوکیچ مهاجمی است که از پارامترهای سرعت، قدرت و شجاعت بهره مند است. او متولد 21 می 1986 در شهر اسلاوینسکی براد است و دوران حرفه ای خود را با پیراهن مارسونیا در سال 2004 آغاز کرد و یک سال بعد به اِن کِی زاگرب ملحق شد.

 

پس از به ثمر رساندن 17 گل در 55 بازی در تمام رقابت‌ها، ماریو در سال 2007 به تیم همشهری رقیب خود منتقل شد و همراه با این تیم توانست سه عنوان قهرمانی لیگ همراه با دو جام داخلی دیگر را در طول سه سال حضورش کسب کند.

 

عملکرد درخشان این مهاجم 29 ساله توجه مدیران تیم بوندسلیگایی وولفسبورگ را در سال 2010 به خود جلب کرد و پس از ملحق شدن به گرگ ها او در طول 60 بازی خود در دو فصل برای این تیم 20 گل به ثمر رساند.

 

پس از دو فصل حضور فوق العاده در وولفسبورگ، ماریو به تیم بایرن مونیخ ملحق شد و در طول دوران درخشان خود در آلیانز آرنا دو عنوان قهرمانی بوندس لیگا، دو عنوان جام حذفی، یک عنوان سوپرکاپ و قهرمانی لیگ قهرمانان، سوپرکاپ و جام باشگاه های جهان را به افتخارات خود اضافه کرد.

 

پس از به ثمر رساندن 48 گل در تمام رقابت ها در طول دو فصل، ماندژوکیچ به دنبال تجربه ای جدید در فصل 2014 به اتلتیکو مادرید منتقل شد و پیراهن شماره نه را به تن کرد که پیش از آن بر تن بازیکنانی فرناندو تورس، فالکائو و داوید ویا بود. در دوران حضور ماریو در اتلتیکو مادرید او در 43 مسابقه 20 گل به ثمر رساند که شامل گلش به رئال مادرید در برتری 2‐1 این تیم در جام سوپرکاپ اسپانیا بود.

 

در عرصه‌ ی بین المللی، ماندژوکیچ برای تمام رده‌های سنی کروواسی بازی کرده است. او نخستین بازی ملی خود را برای تیم ملی بزرگسالان در بازی های مقدماتی یورو 2008 در نوامبر 2007 در مقابل مقدونیه انجام داد و هم در یورو 2012 و هم در جام جهانی گذشته همراه تیم ملی کشورش در بازی ها حضور داشت. او در یورو 2012 با سه گل زده در رده‌ی بهترین گلزنان این جام قرار گرفت. ماریو در 60 بازی که برای تیم ملی کشورش به میدان رفته، 19 بار گلزنی کرده است.

 

در نقش یک مهاجم، ماندژوکیچ قدرت فیزیکی زیادی دارد و می تواند در نقاط مختلف زمین خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد. سوپرماریو در اطراف محوطه جریمه بسیار خطرناک است.

 

این مهاجم اهل کروواسی نخستین بازی خود را برای بیانکونری در بازی سوپرکاپ در برتری 2‐0 مقابل لاتزیو انجام داد که نخستین گل خود را نیز در این بازی با سانتر زیبای استفانو استورارو به ثمر رساند و نخستین جام خود را همراه با بانوی پیر فتح کرد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: